Tuesday 16 July 2013

JIKA INGIN KAYA, BERLAGAKLAH SEPERTI ORANG KAYA!!

Teks:  Inilah antara tips Mentor Kekayaan, Dr. Azizan Osman (DAO) dalam Seminar Hidup Luar Biasa yang saya hadiri 3 tahun lalu.  Pada ketika itu, DAO memberikan beberapa tips untuk MEMBESARKAN POKET MINDA.  Salah satu daripadanya ialah RASAKAN DIRI ANDA SEBAGAI ORANG KAYA.  Berbelanjalah seperti orang kaya!


Huhhh!!! Bagaimana?!! Memang tak masuk akal! Kalau dah memang duit cukup-cukup, how could I spend like all those rich people?  Inilah yang saya fikir pada masa itu.  

DAO kata, anda boleh cuba masuk ke butik-butik eksklusif, tengok tanda harga dan cuba kawal muka supaya bertenang dan elakkan untuk membesarkan mata atau menjerit 'mahalnya!!" atau terus letak dan keluar dari kedai.hihi....

Cara lain pula, cuba sekali-sekala, untuk sambutan tertentu seperti ulangtahun perkahwinan, bawa pasangan kita untuk makan malam romantik di restoran eksklusif seperti Restoran Berputar Menara KL.  Bila DAO tanya siapa yang pernah bawa isteri ke sana, boleh dikira dengan jari sebeah tangan sahaja bilangannya!!! 

Persoalannya di sini, MAMPUKAH KITA RASAKAN DIRI KAYA DI KALA KITA SEBENARNYA BELUM KAYA?   Bila berbelanja nanti, balik saja dari restoran, terus pening sebab kena ikat perut untuk hari-hari yang masih berbaki sebelum gaji...

Jangan risau.... Di STG, semuanya ada.  Antara perkara yang orang kaya buat ialah pergi MELANCONG KE LUAR NEGARA dengan pakej mewah.  Tidur di hotel 5 bintang, makan di restoran mewah dan membeli-belah di luar negara.  MAMPUKAH KITA BUAT SEMUA ITU?  Dengan STG mestilah boleh... KENAPA?

Kita boleh melancong ke luar negara dengan VVIP 5 Star Trip secara PERCUMA!!!  Tidur di hotel 5 bintang, PERCUMA!!  Makan di restoran 5 bintang, PERCUMA!! Memang rasa sangat macam orang kaya!!

Saya dan suami amat berterima kasih kepada STG.  Dek kerana trip pertama kami ke Umrah bersama STG, poket minda kami semakin membesar!  Mana tidaknya, semuanya 5 bintang! Hotel, makan dan membeli-belah pun tak usik duit gaji kami... Seronok sangat!  HOTEL YANG KAMI TIDUR TU, HARGANYA UNTUK 1 MALAM, SAMA DENGAN GAJI SAYA MASA TU!  Can you imagine?!  Without STG, confirm saya tidak mampu untuk rasa semua itu.  Apalagi, balik dari Umrah tu, memang taubat taknak hidup cukup-cukup makan lagi!!!

Begitu juga yang kami rasakan di Vietnam, Guangzhou, London dan Paris!! Sekarang, kami sudah boleh bercuti sendiri ke luar negara bersama keluarga.  Inilah impian saya sejak dulu dan saya kongsikan supaya anda juga boleh rasakan kebahagiaan yang saya rasa sekarang ini hasil bimbingan STG.  Terima kasih STG kerana membesarkan POKET MINDA saya dan sekarang POKET DUIT saya pula!


Sekarang pula kempen untuk pelancongan 5 bintang ke Gold Coast, Australia telah bermula.  Sangat mudah!!  Now, everyone can fly!  Anda dialu-alukan untuk menghubungi saya sekiranya pelancongan 5 bintang ke luar negara adalah impian anda juga....



7 comments:

  1. Salam..
    rasa nak menangis memikirkan ia impian saya juga. memang teringinnnnn sgt sgt. Moga Allah makbulkannya.

    Selamat maju jaya :)

    http://mariatulqiptiyahmdsah.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah..pasti Allah makbulkan kalau kita betul2 nak... Boleh baca kat bahagian MMR.MMR la yg banyak merubah hidup saya..MMR ni bukan utk consultant STG je.utk org umum pun boleh.sbb nk belajar kat luar, u need to spend thousands of dollars! Seriously!

      Delete
  2. hebat....itulah yg perlu dilalui dulu dlm biz MLM ni. saat pahit dulu untuk memanjat tangga then lepas tu saat kemanisan yg tak terhingga....sy juga sedang berusaha ke arah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan MLM je mcm tu sis. biz apa pun... Entrepreneurship is about living a few years like others don't, and spend the rest of your life like others won't!! Tp utk MLM, i could say, a few years to lebih cepat berlalu la.... :)

      Delete
  3. Menarik tips ni. Kena start berlagaklah lepas ni :) Nice blog. Suka baca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang menarik tips ni... but mmg berkesan. Tp saya dulu boleh implement lepas attend MMR. Klu tak, susah juga kita nak rasa kaya, padahal sebenarnya tak.hehehe.... whatever it is, knowledge is power.. This kind of knowledge, mesti kena berguru.. Insyaallah. Our whole life will change!

      Delete
  4. In shaa Allah.. I will be the one who can fly...

    ReplyDelete