Monday 1 July 2013

New Fight Begins.... Go! Go! Gold Coast!!

Teks: Julai 2013.. Bulan gembira buat saya... Ramadhan bakal menjelma, sales pula biasanya akan meningkat pada bulan Ramadhan, dan yg membuatkannya lagi best, Insentif Pelancongan Terbaru telahpun bermula bulan ini.. Next destination, GOLD COAST, AUSTRALIA!!!!



I love Australia.  Since baru balik dari Perth, the excitement is still there! Australia mempunyai weather yg nyaman jer. Tidak terlalu sejuk atau terlalu panas.  Sangat tenang ketika berada di sana.  Rasa seperti sentiasa dalam alpha.  Memang tepat pilihan kami bercuti bersama keluarga ke sana. 

Gold Coast pun sebenarnya ada dalam planning to be visited.  Nasib baik syarikat sediakan insentif ini.  Kalau last time ke Perth, spent puluhan ribu ringgit, kali ini ke Gold Coast, FREE OF CHARGE!  The best thing is, EVERYTHING 5 STAR!! Flight, hotel, restaurant, transport etc... This is one of the things I love about this business.  Memang seronok bila kita boleh pergi bersama rakan-rakan bisnes yang lain.  

Insentif pelancongan yang disediakan oleh syarikat memang sangat 'syok'! Tetapi seperti apa yang dikatakan oleh mentor saya CDM Norazlin Nordin, pelancongan ini bukan sekadar untuk berseronok semata-mata.  Trip pelancongan sebenarnya adalah kayu pengukur kejayaan rangkaian bisnes kita.  Setiap kali pelancongan, semakin ramai 'business partner' yang layak mendapat tiket, semakin hebatlah bisnes kita.  This business is all about developing people.  Sebab tu saya suka sangat!  Rasa terharu bila ada rakan niaga yang ucapkan terima kasih dan menangis bila dapat tiket sebab tidak pernah naik kapal terbang pun sebelum ni.  Tiba-tiba dapat melancong 5 star pula.  That's how this business changes their lives.

Beberapa trip sebelum ini yang hampir sama jumlah fight dengan Gold Coast ialah Vietnam dan Guangzhou.  Ketika ke Vietnam, CATs  baru mula bertapak.  Ketika itu hanya 6 orang CATs sahaja yang menyertai 1 bas STG ketika itu.  We had so much fun that time!  Masa itu, saya bawa sekali anak pertama saya, Rayf.  Lagilah double happiness!


CATs at Vietnam with CDM Norazlin Nordin


STG at Chu Chi Tunnel, Vietnam (Rayf is in the middle)


Dari situ kami berjanji akn membawa lebih ramai 'business partner' ke trip seterusnya.  Ke Guangzhou pula, CATs telah membawa 13 orang rakan kongsi.  Hampir 2 kali ganda jumlah ke Vietnam!  Lagi la 'havoc' sebab STG yg ke Guangzhou masa itu, 2 bas!!!!  Nak bergambar sahaja pun dah cukup kecoh.  Gembira sangat! 


CAT Women at Guangzhou



STG members ketika di Guangzhou

Trip yang baru saja habis kami 'fight' bulan April lalu ialah trip ke Korea.... Guess what?  CATs pergi kali ini bersama 38 orang 'business partner'!!!!!  Syukur.  Alhamdulillah Ya Allah.  Tidak tergambar kegembiraan yang kami rasakan.  5 bas delegasi dr STG akan ke Korea bulan September nanti.  Terima kasih Ya Allah.  Kejayaan yang besar dan manis untuk kami....

Kali ini ke Gold Coast, sudah pasti kami mensasarkan jumlah berganda.  CATs pasti membawa 100 rakan kongsi ke Gold Coast Australia!  Izinkanlah Ya Allah.  Sesiapa yang ingin bersama kami dalam percutian mewah percuma, anda sangat dialu-alukan.  Pengalaman sifar?  Pengetahuan sifar? Don't worry.  In STG, we develop people...

No comments:

Post a Comment