Wednesday 13 November 2013

Nurul Hidayah Khairuddin

Teks: Murni Zuriati



Perjalanan singkat wanita ini dalam rangkaian kami amat menarik perhatian saya.  Nurul Hidayah Khairuddin baru sahaja manjadi sebahagian keluarga besar STG bulan Julai yang lalu.  Beliau mula menggunakan produk-produk hebat daripada STG dan mula rasa suka untuk berkongsi kehebatannya dengan rakan-rakan.




Dalam kesibukan sebagai pegawai di Pejabat Agama Kluang, guru kelas mengaji dan ketua kumpulan Yassin, beliau telahpun mencapai hasil jualan sebanyak RM 17,000 pada bulan Ogos. Itupun hanya melalui perkongsian cerita tentang kehebatan produk dengan rakan-rakan.  Mudah betul bila produk yang diniagakan sangat berkualiti dan 'boleh bercakap sendiri'.




Keterujaan beliau terhadap potensi perniagaan ini semakin meningkat dek pencapaian bulanan yang diluar jangkaan.  Beliau lebih berani dan yakin untuk terus berjaya dengan perniagaan ini.  Pada bulan September pula, beliau bersinar dengan kejutan hebat buat CAT dan STG.  Beliau terus mencecah pangkat kedua iaitu Senior Sales Manager (SSM - jumlah jualan rm60,000) tanpa sempat merasa berada di pangkat pertama iaitu SM!  Bulan Oktober yang lalu beliau semakin hampir mencapai pangkat ketiga iaitu Diamond Sales Manager (DSM) dan yang paling indah ialah beliau juga layak mendapat tiket percutian percuma 5 bintang ke Gold Coast, Australia!!!!

Pada saya, inilah hasil keinginan yang sangat-sangat kuat, fokus pada matlamat, komitmen yang tinggi dan berpaut teguh pada nasihat mentor.  Beliau juga ada suami, ada anak kecil, ada kerjaya, namun semua itu tidak menjadi pencuri impian beliau.  Malah , itu semualah alasan terbesar kenapa beliau perlu berjaya!   Betul, bukan senang untuk berjaya.  Ada pengorbanan yang perlu dibayar untuk merasai kemanisan setiap kejayaan.  Namun, perjalanan ke puncak kejayaan lebih mudah bila ada tangan yang sentiasa sudi menghulurkan bantuan dan ada hati yang betul-betul tahu apa yang kita mahukan.



Setinggi-tinggi tahniah juga untuk 'leader' beliau, DDM Siti Nurhafzan kerana berjaya bersama 'team'.  Inilah budaya STG.  Kita berjaya dan kita heret sekali rakan kongsi untuk berjaya bersama....

Let's be with CAT-STG. Your achievable dreams are unlimited!  Jangan malu-malu untuk bertanya.  Jangan ragu-ragu untuk bermula.  

No comments:

Post a Comment