Saturday 31 August 2013

PERTH - FAMILY TRIP - KING'S PARK

Teks: Murni Zuriati

Antara pengalaman terindah di Perth ialah apabila kami melawat King's Park.  It was the most beautiful garden I've ever been!  Sangat tenang... Udara yang nyaman, cahaya matahari yang menceriakan, laman hijau yang luas saujana mata memandang.  I could never ever forget that.  Cantik sungguh ciptaan Allah.  King's Park boleh menjadi antara tempat untuk merehatkan minda dan mencari idea.



King's Park terletak di kawasan bukit berdekatan dengan Perth City.  Oleh itu, dari atas bukit kami boleh melihat keseluruhan Perth City and it was a beautiful scenery!  It was great to be up there!  Miqa dan Rayf memang teruja sangat.  We took picture everywhere in the park.  Semua bahagian cantik.  Pokok-pokok yang ada di sana pula memang sangat unik ala-ala cerita Lord of The Ring gitu... Rasa seperti berada di alam fantasi..


Perth City is behind us!

Baru tiba di King's Park

Four of us at the hanging bridge in King's Park.  

Wanita-wanita di depan sort of Tugu Peringatan Negara

Cikgu Apit with forever young Auntie Anita

Muka kepenatan sebelum balik

King's Park memang sangat sesuai untuk merehatkan minda dan lari dari kesibukan kota.  Kanak-kanak juga pasti sangat sukakannya.  Tapi jangan lupa bawa 'stroller' kalau anak anda masih kecil sebab pasti dia minta dukung bila penat berjalan nanti.  Senget mummy nak menggendong baby tu nanti!  Jangan pakai kasut tumit tinggi pula tau.  Gunalah flat ataupun sneakers.  Masa ini saya gunakan hidden wedges by Sketchers.  Stylish but sangat comfortable untuk berjalan dan kejar budak-budak yang berlari-larian di King's Park ni... :) 

No comments:

Post a Comment