Wednesday 21 January 2015

MY FIRST CHANEL HANDBAG: A DREAM CAME TRUE

Teks: Murni Zuriati 

Tiada apa yang mampu diungkapkan, hanyalah terima kasih Ya Allah untuk kasih sayang-Mu.  Satu persatu impian saya tercapai dan saya coretkan di sini agar 'energy' yang sama tersalur pada yang membaca.  

Beg tangan sememangnya minat saya sebagai seorang wanita.  Namun ia tersimpan sekian lama kerana kekangan ekonomi.  Tambahan pula dengan kecerewetan saya dalam memilih.  Namun, ingat lagi ketika berkunjung ke Paris pada tahun 2013, saya beranikan diri masuk ke butik Chanel.  Semuanya menarik perhatian saya dan menjawab segala kecerewetan saya. Tapi, bila saya tahu harganya, terus berfikir-fikir juga nak membeli.  Rasanya baik beli rumah,atau baik beli kereta!  Ketika itu pendapatan saya dan suami baru RM 20,000 sebulan. Tak mampu rasanya nak keluarkan duit pendapatan sebulan untuk membeli seutas beg tangan..  So, tersimpan balik impian tu.  Atas desakan suami, saya pun beli 'purse' Chanel Flora yang rupanya belum ada di Malaysia.   Seronoknya rasa dan sejak itu saya berazam, saya pasti akan beli juga handbag Chanel tu.




My first Chanel purse


Saya cabar diri dan saya anggap itu ukuran kejayaan saya.  Indahnya tentang bisnes, berapa jumlah yang kita idamkan,kita boleh dapatkan dengan syarat,usaha perlu setimpal.  Akhirnya, untuk menutup tahun 2014 yang indah, setelah membeli dan mengubahsuai rumah dan memiliki kereta idaman, seutas beg tangan Chanel Classic Black Caviar kini berada dalam genggaman saya. 




Layanan yang baik di Butik Chanel, KLCC, membuatkan impian saya ini lebih indah.  




Alhamdulillah.  Terima kasih Allah... Saya tak tahu bagi yang lain, tapi bagi saya, saya telah membeli satu lagi impian saya.  Semua itu berlaku dengan izin-Nya, dengan platform Projek STG.  Saya dah rasa indahnya membeli impian.  Saya nak bantu ramai-ramai lagi merasai perasaan itu.  Izinkanlah Ya Allah.  

Bagi yang mempunyai impian yang sama dengan saya, let's take a look at what I have in hand so that you could visualise your dream vividly.



Nice packaging




Menggigil nak buka



Dustbag warna putih.  Berbeza dengan dustbag untuk purse



Surprise to see Coco Chanel sketch and Karl Lagerfeld name on the dustbag



Here's the sweet darling!!!


Money has no value.  The value comes from the dreams money helps you achieved

- Robert Kyosaki

May all your dreams come true as well... Insyaallah. Percaya pada-Nya yang Maha Berkuasa.

3 comments:

  1. Ya Allah..betul..samalah..peminat handbag tapi oleh kerana kekangan ekonomi saya jadi cerewet.. Smoga dipermudahkan..dan semoa saya akan jadi sperti di atas.. Amin...
    Thanks for ur sharing..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ya Allah..betul..samalah..peminat handbag tapi oleh kerana kekangan ekonomi saya jadi cerewet.. Smoga dipermudahkan..dan semoa saya akan jadi sperti di atas.. Amin...
    Thanks for ur sharing..

    ReplyDelete