Monday 2 September 2013

DDM Murni Hayati & Her Dream Car


"Banyak hutang! Stress kerja!! Takde masa untuk diri sendiri! Penat! Takde duit!! "

Inilah kata-kata yg sering terpacul dari mulut kakak saya yang seorang ini kurang 2 tahun dulu.  Beliau sering tertekan dengan bebanan kerja sebagai jurutera IT.  Ditambah pula dengan bebanan hutang terutama kredit kad ekoran sikap beliau yang suka berbelanja dan makan bila menghadapi tekanan.  Dengan segala bebanan tersebut, tekanan dibawa pulang ke rumah dan selalunya suasana tegang timbul bila isu hutang keliling pinggang mula bangkit.  

Kami ni memang 2 beradik yang rapat dari kecil.  Segala masalah dan kegembiraan sering dikongsi bersama.  Sampai satu tahap saya rasa sampai bila saya nak biarkan kakak saya terus berada dalam situasi begitu padahal saya ada jalan penyelesaian untuk segala masalah tersebut.  Pada ketika itu, saya sudahpun berniaga dengan STG.  Saya pula melihat, beliau bukan tidak mahu berusaha langsung untuk meningkatkan ekonomi sendiri.   Macam-macam perniagaan yang beliau buat.  Beliau jual maajun, jual juga baju raya, kuih raya, tupperware dan macam-macam lagilah.  Tapi kesemuanya tak menampakkan hasil yang lumayan walaupun dari segi kemahiran menjual, beliau jauh lebih hebat berbanding saya.  Kenapa?  Sudah tentulah tak fokus dan tiada ilmu, mentor dan sistem. 

Melihatkan keadaan ekonomi yang mendesak dan potensi yang beliau ada sebenarnya, saya 'paksa' beliau memulakan bisnes bersama saya dengan STG bermula dengan saya 'paksa' beliau menggunakan produk.  Mula jatuh hati dengan produk, beliau mula mengorak langkah sebagai jurujual secara online. Tak lama pun beliau bertatih, terus berlari... Bulan ke 9 berniaga, beliau sudahpun mencapai pangkat kedua tertinggi iaitu Double Diamond Manager, DDM.  Seiring kemahiran membina rangkaian yang semakin beliau genggam, pendapatan beliau semakin meningkat dan kini beliau merupakan 'orang kuat' saya dalam STG.   


Sikap beliau yang sentiasa merendah diri, sanggup buka hati dan kosongkan cawan minda untuk belajar dan dibimbing, membawa beliau ke tempat di mana beliau berdiri sekarang.  Kini beliau telahpun melepaskan jawatan dan memilih untuk berniaga sepenuh masa bersama STG.  Pendapatan 5 angka yang dijana setiap bulan bukti kesungguhan dan komitmen beliau dalam networking business ini.   Rasa bangga seringkali terdetik dalam hati saya setiap kali saya melihat kejayaan beliau.

Lebih bangga dan gembira apabila beliau kini mampu memandu kereta idaman beliau, Mercedes Benz AMG.  Kejayaan itu semakin manis bila kereta beliau itu berjaya dimiliki selepas hanya 2 minggu saya memiliki kereta idaman saya.  Kami susah bersama, penat bersama dan kini kami berjaya bersama.   Pastinya yang paling bangga di sebalik kejayaan ini adalah ibu kami, bila melihat kereta-kereta mewah anak-anaknya bersusun depan rumah ketika Hari Raya tempoh hari.  Suami beliau juga sudah meletakkan jawatan dan kini mereka bebas bersama-sama ke mana sahaja bersama.  Inilah kebahagiaan yang beliau 'beli'..... Inilah yang saya ingin semua konsultan di bawah saya rasakan.

Setinggi-tinggi tahniah saya ucapkan kepada leader hebat dalam CAT -STG, DDM Murni Hayati Mohamed.  Semoga terus cemerlang dan bergelar CDM pada bulan ini juga.  Semoga terus gigih melahirkan lebih ramai usahawan bertaraf jutawan di bawah bimbingan anda kerana inilah prinsip STG, 

"kayakan rakan kongsi kita, pasti kita terpaksa kaya-raya!" 






No comments:

Post a Comment